tisdag 21 april 2009

Bokad flygresa=)

Nu har vi bokat jätte billiga flygbiljetter till Stockholm, får tacka Per för tipset =) 299kr för en person enkelresa, billigare kan det nog inte bli, efter lite tillägg så slutade det på ca 800kr =)

Min dag började med att jag gick bort till banken för att jag skulle ta ut pengar till bussen, men väl framme med kort tid innan bussen skulle gå så är automaten ur funktion! Så det var bara att springa tillbaka hem och ta Rasmus cykel och trampa iväg till skolan...Tur för mig att han började sent idag så han inte hade hunnit fara iväg.. Jag hann dock i tid till föreläsningen med god marginal och hann pusta ut.

Jag har inte kunnat dansa så mycket de senaste vardagarna, blir illamående och yr så fort jag anstränger mig och pulsen går upp. Vet inte vad detta kan bero på, tror att snart alla i klassen har gissat på vad det kan vara och de flesta har chansat på lågt blodtryck eller virus :P Jag får väl ringa vårdcentralen, om det inte blir bättre imorgon, så jag kan få ett mer proffetionellt utlåtande =)

Nästa onsdag bär det av ner till Malmö, vi ska troligen åka buss... Vi är väl inte överlyckliga men det kan nog bli en trevlig upplevelse =) Får försöka sova större delen av vägen, tur att vi åker på natten det förenklar förhoppningsvis. Det som är roligt är alla äkta norrläningar som aldrig varit så långt söder ut som Malmö och de är väldigt uppspelta och ser fram emot att det är "sommar" där nere ;P

Rasmus är iväg på en spelning på kåren och jag ligger hemma i soffan och ser på "House" och efter det är det nog sängen som gäller för min del, hoppas på att Rasmus inte blir allt för sen så svårt att somna när han inte är hemma.

Kramar till er alla!

4 kommentarer:

Johan sa...

Det stämmer ju, det är snart sommar nere i skåne. Lisa och jag inspekterade faktiskt lite i trädgården när vi kom hem från jobbet idag och upptäckte att syrénen faktiskt fått knoppar som är på väg att slå ut.

Rasmus sa...

Sommar för dem är allt över 15 grader ;)

vinranka sa...

nu är det nog dags för lite uppdatering där uppifrån norra Sverige. hälsn. mamma Lena

Sofie sa...

Instämmer med mamma Lena! Uppdatering, uppdatering...hoho!!!! Själv håller jag på att lägga in lite videoklipp så snart är i alla fall MIN blogg uppdaterad (om inte barnen vaknar innan jag är klar vill säga ;-)...)