onsdag 1 april 2009

Sökningar.

Hej hej.

Nu har det varit mycket på gång. vecka 12 så hade jag sökningar till Musikhögkolan.
Det gick okeej. Ensemble ledningen kändes som den kunde gått bättre detsamma med teoriprovet. men gehöret och spelproven gick jätte bra. specielt lokala provet. där jag senare fick reda av en kompis på högskolan att om jag kommer in så kommer jag komma in på B-nivån, om jag skulle komma in på A-nivån så skulle jag vara tvungen att läsa både A och B - nivåerna, och jag var en av två som kom in på B-nivån. så det känns bra faktiskt.

Till Jazzmusiker gick det mycket bra på teoriprovet men sämre på spelprovet så det var helt tvärtemot hur det gick till musiklärar utbildningen.
Nu sitter jag på helspänd i väntan på ett antagningsbesked. VILL VILL VILL verkligen komma in på lärar programmet. Musiker är inte helt fel det heller, men det känns som att man inte behöver en examen i att bli musiker utan det handlar ju mest om att ha dom rätta kontakterna. Jag vill helst av allt gå på lärarutbildningen för att ha något att falla tillbaka på om det är så att jag inte lyckas att bli musiker, sen så är det ju inte någon garanti att få bra lön varje månad.

Vecka 13 hade vi SMASK vecka. det var verkligen otroligt roligt, massa trevligt folk. För er som inte vet vad SMASK är så är det Svenska Musik Akademikers Sång kontest, det är en parodi på Melodifestivalen. Varje bidrag får inte vara längre än 3 min. och måste innehålla shlagerns alla klicher t.ex. märkbar tonartsförändring. Vilket jag tycker att alla bidrag lyckades med väldigt bra. jag hade 2 favoritbidrag, varav ett som Charlotte dansade i.:P och dem 2 bidragen vann ju såklart.:) Det bidrag som Charlotte dansade i var en Powerballad där sånginsattserna var sensationella. Bidraget handlar om ett par som har glidigt i från varandra och dom har vart ett par i 50 år. Bidraget heter "Våra rynkor ska alltid matcha varandra". Det andra bidraget handlar om ett gäng nördar som aldrig får några tjejer, tills en dag då dom bildar ett pojkband "*OSYNK" Bidraget heter "Vi ska bilda pojkband" otroligt komiskt och bra låt.
Jag tror absolut att Piteå kan ta hem Rikssmask i år igen.
Jag ska med Charlotte ner till Malmö o stötta hennes bidrag så gott jag kan.

hoppas allt är bra med er nere i söder. så ses vi snart.

1 kommentar:

Johan sa...

Ni är välkomna ner, ska bli kul att ses!

Håller tummarna för att sökningarna resulterar i något bra.